Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Saturday, October 30, 2010

Faizal tahir je yang faham..

Minggu ni +minggu lepas telah saye lalui dengan penuh rase kecewa dan sakit hati..Tiada kata2 lain dah saye nak tulis untuk gambarkan kecewanye hati saye..Biarlah satu dunia ni bace blog saye&tau saye tengah kecewa..KECEWA,dah takde sakit hati lagi dah...dah ke tahap kecewa dah ni..Hanye faizal tahir je yang faham sebab tu dia buat lagu ni..lagu yang boleh menggambarkan betapa kecewanye saye..

Cuba kau dengar
cuba kau cuba
diam bila ku cuba
tuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau ada
bila ku perlu
tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
setia ku mendengar
agar tenang kau merasa

Siapa
sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang tuk dapatkan aku
itulah aku…padamu

Cuba kau lihat
cuba kau cuba
renung ke mata aku
bila ku kaku melihatmu

Pernahkah kau ada
bila ku perlu
tuk menyatakan rasa sakit
dalam diri

Dan bila kau perlu
setia ku menunggu
agar senang kau merasa

Siapa
sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang tuk dapatkan aku
itulah aku…padamu

Maafkan kerana aku tak pernah
terlintas tuk menulis pada mu
salahkan ku
tak mungkin lagi aku meminta
untuk kau mendengar..
untuk kau melihat ke mataku

Siapa
sebenarnya aku padamu
mungkin sama dengan teman lain
yang bisa kau buat begitu
dan bila
tiada lagi teman bermain
kau pulang tuk dapatkan aku
itulah aku…padamu


Sekian..dengan linangan airmata...saye nak sambung buat nonlinear buckling saye.

3 comments:

  1. SABARRRRR ya. itu lumrah org yg ade bf. :D

    ReplyDelete
  2. uhhh, kite bukan same ke? bf saya depan mata kamu. hahahaha

    ReplyDelete