Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Saturday, July 16, 2011

Kenapa saya suke pegi pasaraya YOS

Ada satu pasaraya mini sederet dengan ofis saya kat pulai perdana.Nama pasaraya tu YOS.Dalam kedai tu boleh dikatakan semua ada.Kecuali kain baju,kasut,yang itu tarak jual.Hari-hari saya & budak ofis saya mesti pegi kedai tu sebab lokasi nye cume setapak dua je ofis saya, i mean selang 2 kedai je.

Apa yang best :
-Kat kedai tu ade jual aiskrim harga rm1,tapi sedap sangat macam aiskrim cornetto.
-Saya boleh beli carrot dengan harga 0.85 sen,bawang putih 0.20 sen,cili api 0.50,beli kentang 3 biji je...tu sume style orang bujang kedekut.Hari tu beli,hari tu gak abiskan untuk masak.
-Boleh beli sotong 2 ekor dengan muka tak malu.
-Malas nak siang ikan,suruh abg nepal kedai tu buat.
-Kalau nak beli bilis segenggam pun takpe,dasar jimat cermat punye anak dara.
-Orang kate harga barang-barang dapur kat situ murah...saya pun tak perasan sebab tak penah buat comparison.
-Pekerja die cepat & tangkas...laju je buat keje.

Yang tak best :
-Takde jual ayam potong2...kalo jual kepak,semua kepak.kalo jual peha...semua peha.
-Takde jual beras timbang2.Semua stok 5 kilo punye beras.Ade jual yang sekilo,tapi beras pulut.
-kotor sikit...standardla kot semua kedai runcit macamtu.

Kesimpulan:-
Ade kedai YOS = makin kerap saya memasak = makin gemuk saya dibuatnye.

No comments:

Post a Comment