Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Monday, July 4, 2011

Spicy di luar,creamy di dalam

Semalam saya masak lauk kari ayam...tapi...tak berapa nak jadi..Punca-punca nye:-

1) Saya masak kari ayam..tapi saya terpakai perencah kari ikan..
2) Semasa saya memasak,tiya datang anta pindah barang..concentrasi saya sedikit terganggu sebab masak sambil borak-borak.
3)Semasa tiya datang pindah barang..kucing jiran sebelah masuk rumah saye,kemudian menyendeng2 nak manja-manja..sekali lagi,konsentrasi saya terganggu...


Rupe nampak macam macam sedap..actually memang sedap & pedas,tapi terlalu creamy+pekat..

Kemudian saya tercerite kat member2 ofis saya..kemudian kene gelak..sebab?..sebab masak kari ayam pakai serbuk kari ikan.Memang bijak.

2 comments:

  1. adek tieya kate bau sedap gler..die dah terliur..heheeeheee

    ReplyDelete
  2. haah..haritu pn die tegur gak bau sedap..hehe

    ReplyDelete