Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Monday, August 22, 2011

Kehidupan songsang

Alhamdullillah..dah masuk hari ke-22 berpuasa.Sekejap sangat masa berlalu, rase sekejap sebab keje saye tak siap-siap,kemudian menggelabah.Sepanjang puasa life saya memang songsang..yang siang bertukar jadi malam,yang malam bertukar jadi siang...Bekerja dengan 10 orang lelaki,most of the time saya kene ikut jadual diorang.Kalau dulu siang kami keje pulun-pulun,but now siang kami tido sungguh-sungguh.Malam memang full-time buat keje.Saya tido after subuh prayer, paling hebat boleh tahan pun pukul 7 pagi.Itupun sebab saya suke gayut phone dengan tunang after sahur,then stop sekejap sembayang subuh,then kami sambung borak.Atleast saya tau dia tak ponteng subuh or subuh gajah.

Yang saya paling kesian,orang-orang yang kehidupannya normal yang cuba berhubung dengan saya sepanjang bulan puasa..Contoh..Kak siti sms pukul 11 ajak keluar tengahari,saya balas pukul 3 petang...Dr.a or pn.Lin call,saya syiok tido tak sedar2 bunyi phone..Dr.ahmad sms pukul 9, saya balas tengahari...semua ni repeat, and repeat and repeat sehinggalah hari ke-22 puasa.

Currently saya tengah siapkan paper seminar..mula-mula nak buat tak tau je,sebab tengah malas sikit-sikit + ade keje from projek.Tapi kalau dah supervisor remind by sms,takkan la after baca sms tu nak buat-buat sambung tido plak.Goodluck to myself,after that kene start berguru php dengan jep plak,thats the only (so far) chance saya nak duduk & keje kat kl supaya dapat dekat dengan suami after dah kawin nanti.Amin,semoga saya berjaya.

2 comments:

  1. mmg sgt songsang okeh. kita kat sini rs tempias2nya, terus nak sentap2. hahaha, rs da lame x borak dgn tunang sendiri. sadd

    ReplyDelete
  2. haha..betul,tunang saye pun ikut sentap sama macam awk..boleh buat group 'tunang-tunang yg sentap'.

    ReplyDelete