Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Monday, September 5, 2011

Rindu-rinduan

Ini lah masalahnye kalau asyik berkepit dengan tunang,so bile masing2 dah balik ke habitat asal,dah mula rindu-rinduan..Tapi syukur sebab dapat gunakan masa cuti raye yang ade dengan tunang sebaik mungkin.Cukup-cukupla bermalam sekejap2..kalau lame-lame nanti bakal mak mertua & pak mertua naik menyampah pulak.Nak elakkan rase menyampah,bakal menantu kene ringan tulang tolong ape-ape yang patut..Tapi malangnye,sepanjang ade depan mata,malas pulak nak tunjuk skill memasak..dua-dua asyik melantak ape yang mak masak..sedap tiada tandingan!.kalau saye yang masak,risau pulak tak sedap & ubah mood semua orang.

Sabtu lepas kami same-same beraye dengan Cargoes crew...asal keluar beraya je aku naek tension sebab fikir nak pakai baju ape yang boleh nampak kurus sikit.Tapi fikir-fikir balik buat ape nak tunjuk-tunjuk langsing depan laki-laki lain,asalkan aku cun depan mata laki aku sudah..tapi kalau lengan ni dah rupe macam ikan paus,tension juge dibuatnye..


Sudah abis selongkar baju-baju emak...ini je yang nampak matching dengan baju jali + sedikit langsing.


Berhenti tepi tol,amik gambar macam orang tak betul..macam pantun plak..


Sejak abang ipar kene chicken pox yang teramat teruk,saya terus jadi paranoid..nampak bintik merah sikit mula fikir yang bukan-bukan..rase macam ade bijik2 kat muka sikit mula la menggelabah tak tentu pasal..Ahad petang saya pergi beraya rumah kakak kat puchong,tengok muka abang ipar..masyaallah...rase macam nak kene buat plastic surgery plak lepasni..kakak saye kate abang ipar saye dah macam alien.Nak hilangkan parut    pulak memang ambil mase..Sekarang ni pulak saye rase macam ade 4 biji jerawat nak tumbuh atas muka...hopefully bukan tanda-tanda chicken pox...kalau chiken pox, bukan paranoid lagi dah,jadi paralysis terus.

Di kala orang lain tengah bermalas-malasan nak keje esok (isnin)..saya masih berehat-rehat di rumah,syukur masih diberi kelapangan, sambil belek-belek keje,sambil abiskan cuti dengan family.Doa saya,semoga saya lebih bersemangat start keje rabu depan nanti.Semoga diberi kekuatan untuk mencari rezeki,semoga dipermudahkan urusan kerja,belajar & kahwin.Amin ya rabbal-alamin..

No comments:

Post a Comment