Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Saturday, November 5, 2011

Soalan yang selalu orang tanye tentang tunang saya.

Bestfriends di kampung,jejaka-jejaka ofis saya,a few friends of UTM..dan juga orang2 luar..mereka selalu tanye soalan ini..

"Tunang kau okay ke kau keje dengan lelaki,lepas tu kau seorang je perempuan?..Dia tak jelous ke kau keluar keje or makan dengan budak2 ofis,balik malam-malam..ke hulur ke hilir dengan jejaka-jejaka ofis?..."

Beberapa penerangan di bawah akan menjawab soalan-soalan berikut..:

1)..Since after SPM kerap juga kami 'on-off'.At the moment saya buat master & set-up my own company,ketika itu hubungan saya dengan dia suam-suam kuku.By the time hubungan kami kukuh,mase tu saya dah 100% mengabdikan diri saya untuk career & master saya (dengan restu parents)..So he can't stop me, but respect me for any decision i have made or i will make for my future.

2) Professional..saya tak complaint anything about his work,so he does not complaint anything about my work.Because we both know that some part of our salary will going to our WEDDING account.So kalau betul nak kahwin,jangan bising-bising.

3)TRUST..tak payah cerita panjang lebar pasal isu TRUST ni..I'm believe not only me but everybody in my group also has the same issue.Pandai-pandailah kau nak hidup.Takkan lah bende remeh pun nak dibesar2kan.

4)Once he respect my decision & trust me, so kite pun jangan  lah main-main..Tak perlu cerita kat dia detail pasal kerje kite,or anything behind that..contoh,'i dengan Jep selalu makan aiskrim sama2 waktu keje', or semalam kan b, Azim antakan i balik,pastu..bla,bla,bla..or 'kerete i pancit,Paper tolong antakan i balik naik moto..(yang tu memang mengarut..hehe).'..Lagi satu jangan sesekali tanye 'b, u tak jeles ke i keje dengan jejaka2 kat ofis tu?'.No need such annoying thing!...Jali selalu kate,bende bende macamtu tak perlu cerita kat dia,mula-mula mungkin dia boleh faham,but kalo nak cerita setiap hari  lama-lama dia akan menyampah dengar and end-up dengan menyuruh saya cari kerja lain once saya dah jadi isteri dia nanti.Kau nak macamtu?aku tak nak..!

5) He understand me and know what i'm doing is something yang Malaysian jarang buat...and of cos i trust my colleagues.That's why saya bertahan sehingga kini..



No comments:

Post a Comment