Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Tuesday, November 8, 2011

what i'm doing right now..

Almost 3 months saya belajar php..mula-mula saya rase susah,entah ape-ape coding satu bende tak faham..Hampir dua bulan saya menghadap buku rujukan and doing nothing..Bulan ke-3,i'm starting fedup sebab buat assignment php sebijik-sebijik ikut tutorial,pastu tak jadi langsung!...mase tu memang terase betapa teruknya perfomance keje saya yang langsung takde progress.After that saya nekad,buat assigment tanpa tiru tutorial yang dia bagi.I'm just follow every single step,pegi rujuk sebijik-sebijik dalam internet ape maksud setiap coding dalam tu..and now i'm really enjoy doing php walaupun tak se'terror' mane,tapi kalau setakat nak buat web design untuk sekolah tu dah okay la..hehe,ade bunyi riak di situ..

A few days ago, my supervisor asked me to write another paper conference...this is one of challenging part of my work..macamane saya nak tukar momentum keje yang saya tengah enjoy2 tu kepada mode writing yang time frame die sangat pendek?...Saya tak kata writing tu menyusahkan..but to be honest ianya tak se'enjoy saya buat php..but i'm trying the best.

Raya haji lepas, my fiancee and his family datang rumah and try to discuss more specific about our big plan..ni lagi satu challenging part..Nak2 pulak bilangan 'mak buyung' di rumah bertambah,tenaga kerahan yang asalnye berkerat2 dah berkurang.wedding preparation takde sangat since banyak big stuff nak settlekan kene pakai duit....and the duit is come from fiancee's pocket.So kene sabar sikit menunggu..but i'm always praying and hope everything is going well.


Latest picture...teman jali g potong rambut..   =)

No comments:

Post a Comment