Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Monday, December 12, 2011

Anony-ima-mous yang hebat memasak

Sejak kawan baik saye officially menjadi housemate saya,dia sungguh rajin memasak sebab dapat jumpe dapur setelah sekian lame duduk hostel..mungkin juga excited menambah ilmu-ilmu rumahtangga.Peti ais tak usah ceritalah...seminggu-7 hari memang penuh.Saya sebagai housemate juge enjoy melihat die memasak walaupun terpaksa tunggu 2-3 jam.Kalau waktu zohor dia memasak,janganlah ditunggu2...makan dulu ape yang patut untuk alas perut, then lepas asar baru boleh bersiap sedia untuk rase masakan die.Tapi percayalah,penat lelah tunggu 2-3 jam tu sangat berbaloi sebab dia masak memang sedap.





Ade macam-macam lagi yang dia masak,tapi saya tak sempat nak snap picture sebab lapar sangat dan terus ngapppp makan.

Okay,nasi lemak yang kat bawah ni saya yang buat..teringin bebenau nak makan nasi lemak...mane tak nye,sampai 2 trip masak nasi...pengalaman keje kat warung abg bahar tiap kali cuti sem degree dulu memang berguna..macam-macam dia ajar saya, buat nasi lemak,buat roti jala & kari ayam,belaja buat nasi ayam,tahu sumbat,teknik goreng pisang yang betul....and semua yang saya masak tu memang kene hidang kat kaunter untuk orang ramai..tapi tu 2 tahun lepas la...sekarang ni masih boleh ingat sikit-sikit ape yang abg bahar ajar.


Tension tiap kali buat entry pasal makanan sebab lepastu mesti rase lapar!!

No comments:

Post a Comment