Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Friday, December 23, 2011

Dah boleh start counting days!!

Salam semua..lately ni sibuk,terkejar-kejar siapkan keje & proposal,present dengan company xxxx....pastu tak sempat siap,last minit sempat gak siapkan,memang macam !@#$%^......satu hari tak makan sampai pukul 9 lebih malam...memang macam orang puase.Dalam neves-neves tu memang tak terasa lapar.But Alhamdulillah semua nya ok.Kerongkong?..masih belum baik,sampai hari ni masih terasa sakit anak tekak ni.Nak telan air liur pun sakit.Kalau orang call,semua kata saya baru bangun tido,padahal suara saya serak ni disebabkan batuk.

Actually saya dah boleh start counting days sebab wedding date saya lebih kurang 40 days ++..!!...Cadang nak bulan 3,but emak said, "kenapa nak tunggu bulan 3,buat jela bulan 2"..Saya jawab "Duit..duit...".Mak kata settlekan sikit-sikit dulu mane yang mampu...Betul jugak..kalau 2-3 bulan yang lepas aku mampu invest beli gold bar,apsal sekarang aku kedekut nak keluar duit buat persiapan kawin pulak kan? Takkan nak tunggu duit hantaran ade baru nak buat persiapan,lagi kelam kabut la.....Kalau saya cerita ape je yang saya dah buat or ape lagi yang saya tak settle,mesti semua orang rase macam nak marah je..sebab mostly bende2 penting memang tak settle lagi...

-borang nikah..konon online,tapi macam menyusahkan je.Sistem asyik down je,meh sini aku buatkan sistem korang!...aish...but since staff PAID dah bagi jaminan yang borang boleh settle dalam mase sebulan,so saya lega sikit.

-Ujian HIV baru nak buat petang ni.So kesimpulannya borang nikah langsung belum settle!

-Kad kawen baru tempah semalam!!!....itupun cousin sms bagitau ade kedai yang boleh buatkan cepat within seminggu...Dasyat kau nyah...lagi sebulan lebih nak kawin baru harini kau tempah kad.Kepakaran memandu ke kawasan klang ke atas memang kurang,so saya round kat area Banting tanah tumpah darahku.

-Baju nikah,baru nak jahit aksesori..

-Baju sanding??...Haku tak tempah lagi!!!...Isnin ni baru nak jumpe Rizal.Tapi dia pun boleh jamin yang baju sanding saya boleh siap within sebulan.Lagipun saya bukan nak design yang pelik2 pun...simple..memang baju saya sangat simple..tak tipu hokey!..Design pelamin pun dah hantar kat dia.Harap-harap next week boleh settle.

-Photographer?..dah booking dengan Abg.Amin..cume belum bagi kata putus...Abg.Amin ni orang kampung saya,...boleh jenguk2 fb beliau..

-Kasut nikah,tudung,aksesori bilik tidur..semua belum beli..
-Barang hantaran masih belum complete especially barang Jali.Rase nak naik angin juge sebab payah benor dia nak complete kan barang-barang dia.
-Bunga pahar, yang saya buat sendiri cadang nak bagi family in law, and kawan-kawan rapat je.Bunga pahar pelamin pulak kakak ipar kate nak sponser.So kak timah jangan lupe tau.!

-Honeymoon??...kat rumah sewa suami je nanti..kehkehkeh...nanti-nantilah,malas nak fikir.teruk betul!!!

-Rampingkan badan?....saya ade pakai barang ZZZ...ini bukan dari iklan smart shop or didi seven,or ape2....nantilah kalau dah kurus baru saya cerita.Kalau tak sempat kurus before hari nikah,malu je cerita sekarang.Harga??..memang kali ini aku invest besar untuk bakal suami..kalau tak ramping tak tau lah nak kate ape.Maybe makan mase jugak kot nak ramping since lemak-lemak mcdonald,kfc,rasamas,pizza hut semua dah sedap terkumpul dalam badan.

-Actually saya happy sebab nak kahwin,tapi takde feel sangat sebab keje banyak,master tak siap,jarang cuti panjang,kalau saya cuti pun hati tak tenang sebab terfikir kawan2 ofis yang banyak keje kat JB.Terfikir kawan2,terfikir supervisor..

Okay,doakan saya dapat settle semua ni dengan secepat mungkin.Then kene balik jb cepat untuk sambung keje ape yang patut sebelum nak cuti kahwin.

No comments:

Post a Comment