Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Friday, December 30, 2011

Mak kate 'ini demam pengantin'

Hampir nak dekat sebulan saya demam & batuk tak baik-baik..Ingatkan mase minggu kedua haritu,demam & batuk saya hampir pulih,but masuk minggu ketiga saya demam & batuk kering..Bila saya pergi jumpe doktor,doktor kate saye kene jangkitan kuman..3 minggu batuk tu dah kira terlalu lama.Doktor bagi ubat & kalau minggu depan tak baik juge doktor suruh datang semula sebab dia risau takut saya ade penyakit lain.Bukan doktor je yang takut,saya pun naik takut.

Bila tuhan dah tarik nikmat makan,nikmat bercakap,barulah kita nak sedar..barulah sibuk nak pantang makan minum.Selang sejam je,tekak ni akan gatal sampai saya muntah2 then baru rase lega.Tapi bersyukur sebab tekak tak luka or berdarah macam sebelum-sebelum ni.Paling tak tahan saya batuk-batuk sampai terpercik-percik kat lantai / skrin laptop..yakkkssss...kalau berborak dengan orang,saya jawab sepuluh patah,1 patah je saya boleh cakap,lagi 9 patah tu batuk..haha

Mak kata, ini demam nak kawin...harap-harap saya pulih dalam minggu  ni.Kalau minggu depan tak pulih juga,saya yang naik risau nak jumpe doktor.

No comments:

Post a Comment