Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Monday, January 9, 2012

cuai,cuai,cuai!!

Bagus betul saya & tunang..sorang terlepas appoinment ujian HIV...yang sorang lagi terlepas appoinment check-up dengan doktor kat HSA...

5 haribulan haritu saya remind Jali yang harini kene buat hiv test..dia kate die ingat,cume bizy keje,nak pegi klinik lewat sikit..Sampai klinik je,suddenly appoinment tu cancelled sebab Jali datang lambat, so appoinment baru is on 17 januari.Ok fine,mase tu aku rase nak mengamuk je dengar.Tapi nasib baik Jali tak cancel lagi appoinment yang 10 haribulan at first clinic yang dia pergi dulu.So tomorrow,memang kene remind dia betul-betul.

Today, 9 januari..sepatutnya saya ade meeting dengan doktor kat Hospital Sultanah Aminah...pukul 9 ++ pagi saya pun bersiap but suddenly saya baru perasan yang appoinment tu pukul 8 pagi!!...Then saya call jabatan respiratori HSA,nak call pun satu hal juga,bukan main susah lagi.My appoinment dah dipindah ke 12 haribulan..okay..ingat 12 haribulan,8 pagi..kene meredah jem!

Memang sangat stress bila satu-satu dugaan datang,tapi kami sabar..terima je especially bila berkaitan dengan penyakit & kesihatan.It's a kafarah.Bila dapat rehat panjang kat rumah,macam-macam saya boleh buat...especially settlekan kad kahwin...and sempat try buat kuih untuk minum petang or breakfast.Chewahhh..




No comments:

Post a Comment