Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Friday, February 17, 2012

My wonderful pelamin

Okay,tinggalkan sekejap cerita inai yang bosan tu...nak tunggu gambar nikah or gambar kahwin lambat lagi.Meh kita borak sikit pasal pelamin sanding saya.Sepatutnye,saya dapat posing atas pelamin tu both untuk majlis nikah & sanding.But,since abah mintak cepatkan majlis nikah seminggu,everything changed! Saya terpaksa cari photographer nikah & pelamin pulak maybe tak dapat.Kalau nak pelamin,rizal mintak tambah bajet untuk mini pelamin.Nak diikutkan hati,saya memang nak mini pelamin sebab rizal dah offer price yg sangat2 ok,tapi mengenangkan saya kene tambah bajet untuk photographer nikah,so saya lupekan mini pelamin tu.Mula-mula saya sedih sebab takde pelamin untuk bergambar masa nikah,but saya mintak photographer nikah saya,abg Muiz bawak kami outdoor supaya kami dapat ambil gambar puas-puas sebagai ganti kempunan pelamin.

Sebulan before kahwin,saya baru terhegeh-hegeh nak jumpa rizal untuk finalized design baju & pelamin.Saya cakap kat dia,saya nak pelamin macam Fara AF,ade bunga juntai-juntai,then kat belakang tu ade bunga frame ala-ala pelamin tunang Ana Dahlia, or Syella kamaruddin.Rizal said,ok...kita boleh buat,ala-ala garden.Dua minggu before nikah,dia datang rumah saya untuk fitting baju.Kelasss kau jah,wedding planner yg datang rumah kau.bukan kau pergi kedai dia...hehe.No,as i said before Rizal tu kan sekampung dengan saya,so memang senang nak communicate.Sambil fitting,dia jenguk-jenguk luar rumah untuk pilih location yg sesuai pasang pelamin.Since dia planned untuk buat kubah tinggi,Rizal & rajman decide untuk pasang pelamin sebelah parking kereta.Tapi malangnya ade tangga batu,so pelamin tak boleh buat lebar-lebar.Kalau nak pasang bawah khemah,tak boleh pulak nak pasang kubah tinggi,takut tersangkut kipas.Dalam rumah?,lagi lah tak sesuai sebab tema ala-ala garden,kemudian kite memang nak tunjuk kat tetamu,bukan semua tetamu rajin nak bukak kasut masuk rumah kan??...

Inilah hasilnya yang sangat memukau pandangan mata saya!..thanks Rizal!!

View malam

view siang


Thanks a lot rizal for the wonderful pelamin,i really love it, and happy especially bila tetamu ramai puji pelamin.As i said before, saya suka hasil keje rizal sebab dia tak repeat design pelamin.1 design for 1 customer.But after my wedding,ramai benor yang suka design ni.Anyone interested,contact Rizal or Rajman at Inderaloka (Jari emas).No fon besar2 kat gambar tu =)

No comments:

Post a Comment