Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Saturday, February 25, 2012

Reti ke nak makeover sofa??

3 minggu duduk rumahhusband,macam2 benda saya jumpa.Semua saya simpan dalam satu bilik.So tak pasal-pasal kene panggil bilik tu bilik stor.Bila saya mintak husband asingkan barang mana yang dah tak guna lagi, nampaknya macam semua benda dia guna.Termasuk collection patung-patung ni.


Saya baru suami berhati kiut miut kumpul patung-patung kecik camni.Kalau patung besar,sorry la..dah lama kot saya simpan dalam stor.Dalam masa yang sama juga saya agak tension tengok sofa lama dalam rumah ni.Sofa ni jenis sofa bed.





Kami guna kusyen bawah tu sebagai tilam tidur.Tapi disebabkan sofa tu dah kotor sangat,saya cakap kat husband buang je terus sofa tu.Tapi dalam seminggu ni tiba-tiba saya terfikir camna cara nak makeover sofa.So bila saya googling,banyak sangat tutorial tunjuk cara camna nak buat slipcover / sarung sofa.







So?...apa tunggu lagi.Ajak husband hantar pegi kedai kain hujung minggu ni!

No comments:

Post a Comment