Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Thursday, March 22, 2012

Aku meroyan nak keje macam dulu!

Assalammualaikum...saya pun tak tahu  datang dari mane perasaan ni.Mungkin tengah sakit hati sebab ingatkan husband balik keje awal sebab nak pujuk saya,TAKKK....rupenye laki aku balik awal sebab nak pegi main badminton lepas maghrib.Fine merajuk semula.Lupakan soal tu..Sorang-sorang malam jumaat kat rumah,entah kenapa tetibe rase nak layan lagu-lagu dalam laptop,beriya benor pakai headphone besar gajah,padahal suara ustazah bahiyah semanis kurma tetap tembus kat telinga aku ni.

Sampai part lagu Malique, Cuba lagi..terus teringat masa keje dengan Scylla.Seriously rindunye waktu tu...Bayangkanlah pukul 1-2 pagi saya still duduk kat ofis sambil dengar lagu Cuba lagi,..rumah sewa pulak setakat 50 saat jarak dari ofis memang tak hengat nak balik.Bile otak dah tepu pukul 1-2 pagi tu,kami layan roti canai kat area ofis tu.Homaigod,rindunye dr.airil & the team!!...Memang syiookkk keje 24-7 siang malam selama 2 tahun,.....tetibe kau berenti keje / cuti sebulan kahwin,terus jadi surirumah + student.Meroyan takkk?meroyan takkk??...

Fine...no regret.Life sudah berubah.Dulu bujang bolehla nak balik lambat-lambat.I'll miss that moment sampai bile2...and saya akan tetap doakan kejayaan mereka walaupun saya tidak lagi bersama Scylla..I miss u Scylla...=(

No comments:

Post a Comment