Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Sunday, April 22, 2012

Getting bigger

Yup....getting bigger and bigger...seronok boleh makan setiap masa,tapi dagu dah dua lapis.Dah mula rasa morning sickness,pagi dan malam...perut mula tak tahan kalau makan merepek2.Tapi ni baru sikit kan....sakit bersaalin lagi tak terkata.Now saya kat JB, sejak pregnant rasa lagi bersemangat nak study.harap-harap berterusan.Now saya dah seminggu, hajat nak extend lagi 2-3 hari.Tapi husband dah marah2 kenapa lama sangat duduk JB.Then i said, 'cakap jela rindu kat kite,abis cerita..tak payah marah2'...tengokla lelaki.,payah sangat nak mengaku..malu letteewwww..

Saya bersyukur sebab morning sickness tak teruk,no muntah-muntah...cuma cepat mual,loya especially tengok bende bergoreng kat cafe,telur (geliiiiiii),bau minyak2.Kalau  ke mana2 dengan kawan2, everything was easy...senang dapat parking,dapat makan free..syukur..rezeki baby.Now baby baru sebulan lebih,tapi perut saya dah besar macam 2-3 bulan.Maybe sebab banyak makan.Gatal-gatal di perut itu memang ade.Orang kata  jangan garu,nanti parut teruk,susah nak hilang.Kakak2 ofis suruh beli bio-oil or Minyak zaitun Safi.Of cos la aku pilih yg murah,tapi memang best pun pakai minyak zaitun.Wangi,halal,selesa..kurang rasa nak menggaru.

Some of my friend susah nak percaya bila tengok perubahan hidup saya..Dulu boleh tak kisah ke sana sini,sibuk nak diet pakai korset, now.....dah kahwin,dah nak ade anak,sometimes kene pakai macam emak2 sikit sebab itulah baju yang paling selesa and you can't deny it!!!...And everybody akan merasa perubahan ni satu hari nanti.

Semoga saya & baby sihat sejahtera.

No comments:

Post a Comment