Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Thursday, May 31, 2012

Yang terbaru

Assalammualaikum...tuhan je tau betapa seronoknya dapat bayar hutang broadband,pastu dapat online..macam budak2 dapat beli mainan?..

Sepanjang mabuk pregnant, suami memang galakkan saya duduk rumah mak kat kampung.Bukan tak boleh survive duduk rumah sendiri,tapi seriously saya memang tak lalu masak,tak lalu tengok dapur,serba serbi malas.So ape yang saya makan untuk isi perut?...segelas milo,2 kali sehari..susu anmum tak lalu nak minum sebab asyik muntah,roti,biskut...kalau nak heavy terpaksa tunggu suami balik keje after maghrib.Kalau sempat,before dia pergi keje,die akan beli heavy breakfast untuk saya macam nasi lemak,itupun petang baru saya boleh habiskan.Kenapa tak drive sendiri ke kedai?..like i said,serba serbi malas.

Since environment rumah sewa kami tak berapa selesa di mata saya sepanjang pregnant, 1 day hubby mintak saya duduk rumah emak lama sikit supaya ade selera makan,yang penting tak stress. Dapat balik rumah mak kat kampung memang seronok (padehal b4 ni tiap2 minggu balik). Mula2 ingat nak duduk seminggu,nak bagi selera makan datang balik.But now,dah berlarutan 2 -3 minggu lebih.Kesian juga kat hubby. Tapi hakikatnye duduk kampung memang melegakan otak dan fikiran.Rumah luas,laman besarr, typical environment rumah kampung..memang beza duduk kat bandar.Nak2 pulak bangun tido setiap hari dah terhidang sarapan,lauk tengahari sampai la makan malam.Masya Allah,hebatnye kasih sayang ibu.Ape yang mak masak semua sedap,walaupun lauk tempe goreng makan dengan nasi putih je. Mabuk pregnant pun dah berkurangan since duduk rumah emak.Macam yang saya pernah cakap before ni, maybe saya memang tak boleh dekat dengan husband,kalau tak uwek uwek je siang malam.Online pun dah jarang, kesian juga kat kawan2 yang dah biase contact,takut pulak terasa hati.

Baru-baru ni saya ade amik gambar pasport sebab nak try2 apply keje..rase nak pengsan juga tengok muka sendiri compare dengan gambar pasport zaman bujang.

 zaman bujang

preggy 3 months

Husband pun terkejut tengok gambar ni since dia dah 2 minggu tak jumpe saya,terkejut tengok pipi isteri macam tengah tiup belon. Cerita pasal cari keje,yup...saya try je apply mane2 keje.Kadang2 memang susah or tipis peluang nak dapat keje untuk perempuan mengandung.Tapi yang beri rezeki itu Allah.Kita wajib berusaha / mencuba.

No comments:

Post a Comment