Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Thursday, August 2, 2012

Tukar susu

Assalammualaikum,

Harini saya nak story sikit pasal brand susu yang saya minum sepanjang mengandung.Masa awal kehamilan, kakak suggest Anmum Materna,masa tu kita pun takda pengalaman,so ikut je kata orang.


Untuk kurangkan rasa mual,saya beli Anmum materna perisa coklat.Tapi malangnya bertahan sekotak setengah.After that, saya stop minum susu sebab loya.Masa ni memang dah tak nak minum susu walaupun ada yang suggest tambah milo sikit masa bancuh Anmum coklat ni supaya manis sikit.Tapi saya tak nak.stop terus minum susu.

Tak lama lepastu, saya kembali minum susu feveret saya zaman bujang dulu,Marigold HL...mula-mula nak try je kot-kot loya dah hilang,tengok-tengok dah ok,so teruskan je minum susu ni.Nurse pun tak marah if kita minum susu biasa asalkan vitamin2 klinik tu jangan skip.Yang penting,minum susu.



Semalam, saya pergi check-up kat klinik desa untuk minggu ke-22, everything ok..except bacaan hb drop banyak from 13 to 11.++..Berat pun naik 400 gram je,suppose every 2 weeks naik 700 gram - 1 kg.Yang ini saya kene admit yang saya memang ade skip makan vitamin&minum susu sepanjang puasa.Asyik terlupa je..tapi lepas nurse cakap itu ini,kita pun insaf kejap.Tapi semalam ade orang baik hati letak susu Nestle Mom & Me berkotak-kotak kat klinik.Nurse pesan,sorang amik satu.Tapi masa nak amik tu,saya siap belek-belek lagi kot-kot ade perisa coklat,sebab tak berapa yakin flavour vanilla ni sedap.Tapi bersyukur jela orang nak bagi,vanilla pun vanilla la...

Lepas berbuka saya pun try bancuh kot-kot brand Nestle ni lagi sedap.Ye,memang sedaaappppp.Tak tipu... memang flavour vanilla ni kene dengan lidah saya..ade manis-manis & creamy.And saya cadang after abis satu kotak ni nak teruskan minum susu Nestle.Harga RM20 untuk 350 gram.Okla tu,sedang-sedang harga dia.Plus,susu ni sesuai untuk ibu menyusu.Harap-harap saya rajin membancuh lepasni.Goodbye Anmum.

No comments:

Post a Comment