Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Wednesday, September 12, 2012

Kenapa dengan si Ainan Tasneem

Sejak lagu Ainan Tasneem, 'Aku suka dia' keluar kat youtube & radio..(dah berbulan-bulan),husband asyik dengar je..pastu siap download video youtube pastu dengar ulang2.Masuk kereta pulak,siap pasang iphone dia dengan speaker kereta,again dengar lagi lagu ainan tasneem.Kalau pergi mall mane2,terdengar lagu 'Aku suka dia',mula lah buat muka fantasia bulan madu dia tu...

 
Aku lihat dia disana
Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia

Dia pun membuka bicara
Dan aku mulai mengenalnya
Kita mulai bermain mata
Mula timbul rasa bahagia

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Kekadang hati ku bertanya
Adakah dia dah berpunya
Kerana diriku berasa
Aku jatuh hati padanya

Aku ingin memilikinya
Aku ingin menjaga dia
Aku ingin mencinta dia
Aku ingin hidup dengannya

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya
Untuk meluahkan rasa
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja
Menunggu cinta darinya

Ku terima satu nota darimu
Yang tertulis ‘Aku suka kamu’

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Akhirnya kini ku kan mampu ceria
Diriku sangat gembira
Akhirnya kini, aku mulai bahagia
Menerima cinta darinya

Aku suka dia



One day saya tanye.."papa suka lagu ni sebab ainan tasneem ni cantik kan??,kan?kan?....artis2 youtube ni kan cantik2..baik papa ngaku..."

Papa jawab.. "Mane ade..takdelah,takdelah.....kalau dengar lagu ni mesti tringat mama..betul..tak tipu"..Okay fine,mungkin la kot husband teringat awal2 bercinta dulu.

Hari raya haritu, Ainan tasneem & beberapa orang lagi penyanyi youtube keluar kat tv3,Malaysia Hari Ini..Pastu husband cepat2 panggil saya.."cuba mama tengok muka ainan tasneem..(sambil buat muka kecewa)"

Saya tanye "kenapa dengan dia??...Haaa....frust lettew muka ainan tasneem tak sama dalam youtube..haha"..

 Rasenye yang ni kot yang keluar kat MHI raya haritu.

Then husband diam je sambil geleng2 kepala....Saya dah agak,mungkin memang betul husband suka lagu tu sebab teringatkan saya,tapi main pointnye ainan tasneem tu kiut bagi dia.Thats why dia frust bile muka ainan dalam youtube tu tak sama bila keluar kat tv.Gelak kat husband kuat2..haha

No comments:

Post a Comment