Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Thursday, April 4, 2013

Hopes

Rase cepat April datang sedangkan correction tak siap lagi.Inilah cabarannya become a student & mom in one time.Minggu ni mak sibuk banyak tempahan baju,so saya kene jaga Naim sendiri kat klang.Honestly bila jaga baby sendiri,otomatik jadi sangat2 hargai masa.waktu anak tido,time tula cepat2 masak,kemas rumah,solat,buang air besar&macam2.Nak2 Naim dah pandai meniarap tahap excellent.kene la berjaga2.

Story pasal naim,before ni tahi mata kat mata kiri dia susah nak hilang since dia lahir.Ade juga saya titiskan breastmilk,tapi tak continuous..sebab tu kot tak baik2.Sampaila umur dia dah 3 bulan ++..saya letak sekali sekala baru hilang tahi mata tu.Saya selalu berharap naim membesar tinggi sebab saya&suami bukanlah baka tinggi.Tapi ade juga sekali doc kat klinik terkejut bila tau naim is just a 3-mons-baby...based on saiz badan dah macam 6 bulan gitu.6.9kg & 61 cm untuk 3 bulan..i guess masih normal&ramai je babies yang sihat camni.

March & April become tough months for me as i target nak dapatkan kerja dalam tempoh ni.Dalam banyak2 15 resume..baru attend 3..i guess married woman+ade anak+no work experience+high level education memang banyak cabaran nak dapatkan keje dalam real industry.Buat phd?..last choice.Saya tak memilih keje,in fact saya boleh je kerja kerani..berlambak iklan&boleh terus dapat.But the problem comes when they asked, awak ade master&berapa lama awak sanggup keje dengan gaji 1.5k kat sini? setakat 3-4 bulan memang kami tak nak.See? itulah hakikatnya.Aku tak pandai menipu orang.

Dulu aku pernah banyak duit (untuk umur macam aku 5 angka dalam bank tu consider kaya la).tapi itulah roda kehidupan.Dulu di atas,sekarang di bawah.Aku sedang diuji tuhan.Moga ada sinar harini&esok.

Layan gambar naim yang excellent meniarap.tak sempat nak snap step by step tau2 dah tiarap.


No comments:

Post a Comment