Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Wednesday, July 31, 2013

Baju peplum yang besar

Kadang2 bila kita rasa baju macam dah longgar sikit mesti kita ingat berat badan kita turun sampai 4-5 kilo.Padahal bila timbang turun sekilo dua je.Alkisahnya raya tahun ni cadang nak pakai peplum/blaus untuk raya ke 3/4...tapi disebabkan saya ni selalu sedar yang diri ini berbadan padat(takmo sebut gempal),so fikir banyak kali patut tak patut pakai peplum.Kang bont*t nampak besarla,ketat sana sini diri sendiri&suami jugak yg dapat dosa.

Masa awal puasa haritu,saya jalan2 Giant Nilai & terserempak dengan 1 baju peplum butterfly yg free size.Orang siam yg jual kat deret2 kedai luar Giant.Harga murah rm25.Saya langsung tak try baju tu sebab takde fitting room.So saya deal dengan penjual tu "kalau tak muat,saya datang esok tukar dengan baju lain"...okla kan,atleast boleh tukar dengan jubah/dress labuh yg memang conform2 besauuu.

Thank god sampai rumah fit baju memang ngam2 muat & adelah space sikit.Ini kan pulak dah hujung2 puasa.harap2 banyakla lagi ruang baju tu.Bolehla pakai dengan palazzo or skirt labuh.The point is...dah beranak ni memang susah nak turun berat badan,so kalau nak cari baju,better pilih yang besar sikit&labuh.. so selesa la bila kita nak bergerak handle anak.Dapatla lindung part2 badan yang oversize & suami pun takdela dapat dosa.Sekian,tazkirah ramadhan :)


3 comments: