Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Friday, August 23, 2013

Asam pedas enak

Walaupun hampir 3 bulan sy bekerja di Mantin,tapi masih tak banyak tempat makan yang saya tau.Cuma yang berdekatan dengan kolej jela yang selalu saya pergi.Ada satu tempat makan ni betul2 berdekatan dengan stesen ktm Batang Benar.Tempat dia agak lapang,ada 2-3 kedai combine sederet.Yang nampak popular kat situ ayam goreng rempah,sotong bakar,pari masak asam pedas,masak lemak tempoyak bagai semua jual dalam periuk besar.Bukan tu je,ade khemah yg jual pavlova,tiramisu,kelapa jelly&macam2 desert.Yang datang pun boleh tahan besar2 kereta diorang ni.Harga boleh tahan la jugak tapi memang sedap.saya ambil nasi sepinggan+sayur campur+ulam+sambal belacan+limau ais+sepotong pari asam pedas(semangkuk).Kalau tengok gambar tu agak kenyang la seorang perempuan makan ikan sepotong camtu.Total harga saya around rm15.Kawan saya ambil lauk lebih kurang macam saya jugak cuma beza lauk berat ikan jenahak tempoyak.memang sedap,saiz pun besar.Total untuk kawan saya around rm20.Mula2 rase mahal.tapi fikir2 balik kira standardla harga untuk ikan2 jenis camtu.Overall,sedap&ecommended!





No comments:

Post a Comment