Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Saturday, November 9, 2013

Wedding si Yani

Last week, my bestfriend kahwin.Kalau ingat lagi before ni saya pernah tulis entry Yani bertunang.So now saya kenelah update majlis kahwin dia pulak. A few days before majlis nikah, saya memang everynight datang rumah yani tolong dia apa yang patut.Mostly, kerja2 packing goody bag, hantaran fresh flower & pakaikan inai dua malam berturut2. Untuk hantaran, kakak si Yani beli fresh flower berbondong2 kat Kajang around rm400 gitu.So we ols memang guna semua untuk hantaran 11 dulang campur hias2 meja sikit. Inai pulak, abang ipar si Yani beli kat Mekah masa bulan 4 haritu..Baju nikah, sendirian berhad mak yani jahit sendiri.Pelamin, baju bersanding, mekap semua by Inderaloka, sama macam majlis saya dulu.Malam berinai si Yani buat khatam Quran.






Untuk majlis nikah,kami sebagai dayang2/ bridesmaid pakai baju bebas.Untuk hari bersanding pulak, kami dapat la baju free sponser dari pengantin.Ade juga lah yang tanye baju yang aku pakai ni jenis ape,fesyen ape...pastu nampak macam kurus jee...macam kurus jee..nantilah eh, aku buat satu entry khas untuk review baju aku ni.



I'm so happy one of my bestfriend dunia akhirat dah bertemu jodoh.Moga hingga ke syurga.Another two, harap2 korang pun cepatlah bertemu jodoh.Anak aku dah nak dekat setahun dah ni.Nanti nak hangout best sikit masing2 dah ade partner&babies.Insha Allah akan datang nanti saya buat entry untuk majlis bertandang rumah pengantin lelaki pulak. Okay babai!


No comments:

Post a Comment