Dari Anas bin Malik r.a katanya, dia mendengar Rasulullah s.a.w bersabda:”Sesiapa yang ingin supaya dimudahkan (Allah) rezekinya atau dipanjangkan (Allah) umurnya, maka hendaklah dia memperhubungkan silaturrahim (hubungan kasih sayang).”

Iklan

Tuesday, December 3, 2013

Upcoming event

Hai..hai..hai.Lamenye tak update blog.Sebenarnya aku tak rase pun keje pensyarah ni bizy sebab ramai je pensyarah2 lain kat malaysia ni yang rajin update blog.pendek kata rajin atau malas je.panjang tak kate ape..kehkeh.

Sebenarnye dah lama kami suami isteri nak buat akikah untuk naim.tapi yela kan,awal2 kahwin dulu financial tunggang langgang.sekarang Alhamdulillah..better than before.Itulah yg dikatakan zuriat itu pembawa rezeki.Insyaallah 8 Disember ni kami plan untuk buat majlis akikah + besday Naim.Aku ni bab majlis2 mula lah fikir semua benda nak DIY sendiri.padehal hasil takdelah kemas mana pun.tapi still insist jugak nak buat sendiri.

Berikut adalah sedikit butiran mengenai majlis akikah Naim.Kami cadang nak pakai daging lembu,2 bahagian untuk anak lelaki.Dengan bajet yang sedikit terhad,kami niat buat 1 bahagian dulu untuk majlis ahad ni.Slebihnya 1 day nanti kami cadang sedekah lagi bahagian ke-2 pada yg memerlukan.Harga daging sekarang rm525 untuk 1 bahagian siap upah potong.Tu harga area Banting la.Mungkin lembu sini gedempol sihat belaka,aku pun tak pasti.Lain2...aku ade DIY bunga telur crepe paper.then cadang nak buat candy buffer tapi takdelah choc fountain.Disebabkan bajet limit,cerita aku pun pendek tergantung camni.haha..nanti lepas majlis insya Allah aku update lagi.



No comments:

Post a Comment